Rainmeker...

диджериду

Първо ме разтърси музиката на Яни/Yanni/, когато чух това парче от неговия репертоар в истинския смисъл на думата. Почти всички инструменти бях виждал от тия, който той ползва  по концертите си, но тоя ме втрещи и заинтригува.

Това изпълнение дори не знам как  да го назова, защото е нещо много красиво за мен и е прекрасен букет от ноти, ритми и усещане. След като се загледах в инструмента не можех да си обясня, как от една тръба, може да излиза такъв звук. Чудех се няколко дни докато слушах тоя клип стотици пъти и започнах да търся информация, която може да ми задоволи любопитството, след като се освободих от другите си ангажименти.

Още щом го видях направих връзка м/у инструмента, дъжда и водата. А за мен е много важно да знам, какво прави водата в моя живот. Дава ми живот, знание и осмисля моето съдържание тук на земята. Музикалния инструмент се казва rainmaker.  Инструмент който вика дъжд. Да правилно прочетохте-дъжд. Аз също се чудех, защо е с такова наименование, но след като преведох достатъчно информация разбрах.
С този инструмент викат дъжда в Африка и Австралия.
Инструмента се прави от стеблото на кактус, бамбук и евкалипт.
Благодарение на „Повелителите” се е тълкувал климата, който бил от голямо значение, за препитанието на населението и ако нямало дъжд всичко било обречено на смърт.
С изменение на  климата се изменя и появата на дъжд по техните земи и от там се налага да се потърсят старейшините, шаманите и вождовете, който знаели как да боравят с познанието, което е дар. Дар, който моли природата да пусне дъжд като симулира дъжд чрез неговите звуци.

Благодарение на правилното запознаване с климата населението много добре знаело, кога да си насади посевите и с песен и музика да измоли своя най-голям повелител-Дъжда/водата/.

По пътя на моето изследване разбрах докато търсих информация, че психиката е нашия вътрешен феномен и това допълнително ни свързва с природа, а нашата вяра подплатява молитвата ни за дъжд, но не като форма на просия.

Освен инструмента разбрах, че това може да бъде човек наименован така, поради своят магнетизъм и в полза на общуване, бизнес и лидерство.
През 2003.г е присъдено на тайландския крал Бумибол Адуладеж патент за развитие на изкуствено създаден звук на дъжд, която по тамошното описание се ползват различно по големина семена за посев и колкото за по големи символизират по-големи облаци от дъжд за призив към земята. Заедно около този музикален инструмент се събират и играят в танц определени хора от племето. Явно за тях това е инструмент играчка, защото с него доста добре си залъгват децата, чрез семената, маниста и камъни, който са вътре и при навеждането на една или друга страна детето се забавлява от издадения звук. В Кения го правят от кактус и бамбук, а в Австралия използват стеблото от евкалипт с точно определена ширина. Звука от този звук, който издава инструмента в първите секунди е плашещ и се чудиш, какъв е тоя стар динозавър, който се дере гласните струни и не може да му се разбере нищо.

Днес може с този инструмент да не се вика дъжда, но пък събира огромен брой слушатели, който се удивляват от специфичния звук излизащ от евкалиптовата пръчка.

За мен беше чест да се разровя и да открия нещо толкова заинтригуващо и обогатяващо душата ми. Макар и само от едно парче евкалипт се прави изкуство, аз мога само да недоумявам, как се случва всичко това. Дълбок поклон пред това изкуство.

А дали ще извикате дъжд или благополучие около вас това може да разберете сами, като се обърнете направо към сърцето си. Благодаря ви, че ви има.