начална връзка...


Цани Гинчев

Начална връзка с училището. Дойде времето да съм в първи клас. Заведоха ме в някаква сграда, където ме караха да стоя на едно място седнал и да мирувам, като последното въобще не ми се отдаваше. Не знаех, как ще свикна да мълча, и да не говоря в клас. Но сигурно се свиква, знам, ли, но аз не можах. Нямах желание да изпълнявам команди „на учители”, който „не познавах”, а и как да обуздаят свободолюбивото малко същество като мен.
Най ми беше приятно пролетта в час по физическо с игрите, а най-неприятното беше да пиша домашни в къщи. Идваше едно момиче, което „беше силна ученичка” да ми показва задачите и как да пиша красиво. Това ме дразнеше, но изпълнявах, защото нямах друг избор. Винаги съм се чудел през годините, защо ме карат да изписвам стотици пъти букви, цифри и да чета неща, който не са ми интересни.
С годините, когато преминавах в горните класове/т.е. ненапредвах/, а ми беше още по-глупаво да си губя времето в часовете. Започнах да бягам от час защото, можех да си правя каквото поискам щом и другите го могат. Така в края на 6-ти клас извикаха баща ми за да му кажат, че поради неизвинени отсъствия и много двойки, ме оставят да повтарям същия клас. Това беше лоша новина за родителите ми, но аз не се срамувах, защото за първи път се случи, нещо, което исках и не ми пукаше, че „може би, ще ме сочат с пръст”. Учих на друго място и така започна всичко…
Сега не ме интересува дали пиша, красиво, но мога да заявя, че словото ми е дълбоко пропито с мъдрост от вековете. Не е важно дали правя толкова  грешки, защото не държа да съм безупречен, но държа да бъда себе си. Връщането ми на зад във времето ме зарадва с едно, че спомените ми към началното училище бяха прекрасни и по тази причина бих отдал много за него но с времето, няма да го направя на веднъж. Записките ми се превърнаха в книги, а книгите  излязоха от пределите на града, страната и заминаха да странстват, да търсят своя път по най-добрия начин на които са способни. Христо от Лясковец, не беше добър ученик, но се превърна в това, което е искал винаги: да бъде свободен и да пише, за каквото иска.
Христо от Лясковец.