Гостуване...

Велики Преслав

Гостуване, на непознато място: Шумен и още нещо..
Петък: Поканиха ме да им гостувам едни прекрасни хора в Шумен при тях, но и околностите на града бяха наша почва под краката ни, защото нямаше миг на бездействие. Тези хора ми бяха подготвили такъв маршрут, че аз онемях-признавам си. Добре, че имам тренинг с ходенето, иначе… Храна, вода/вода,вода/и много ходене със купища впечатления. Още от гарата започна „скок от място” и въпреки, че денят си отиваше отидохме до „Мадарския конник” и там видях ято щъркели и мартеницата я свалих. Думите ми на писател са прекрасни, но не могат да опишат изживяването на сетивата ми, като гледам величието на скалите, водата, природата и т.н. Трепетът ми беше в пъти повече. Залеза и голямото „червеникаво дискче” ни подсказа, че трябва да приключим за днес. Нямах си и на идея, какво ме чака в тях.
Една специална изворна вода, която ти кара тялото да се само-изчисти съдейки по посещението във WC. Многобройни глътки вода и многобройни разходки извън маршрута до WC.  Душ, храна, топло посрещане и вълшебно гостоприемство от страна на моите домакини, които се радваха живо да ме видят и да обменим енергия. Въпреки, че говорихме толкова много, гостуването ми си беше изцяло в астрална проекция.
Събота: На сутринта след закуската имах желание да посетя храма Св.Троица в с.Троица където е тяхното лоно. Снимки и емоция беше това мое изживяване. Нямаше място за колебание, въпреки, че ме водеха аз стъпвах смело по пътя пред мен. От това  прекрасно селце се устремихме към Велики Преслав и крепостта на Първото Българско царство. Чувствах се като у дома си там и не ми се тръгваше въпреки, че слънцето препичаше в повече. Да имаш честта да крачиш в домът на тези прекрасни и силни духом хора и господар властвал на три морета, не никак за омаловажаване.
Ако си въобразявах, че това ще е само ходенето за днес, те имах друго в предвид. Скалните манастири-/по Шуменското плато/, бяха на прицел за обхождане. Хиляди крачки на ден а се чувстваш добре. Чудех се, все пак за какво дойдох при тези прекрасни хора-дали заради многото крачки или за да се видим. Но спазвах етикета и вървях, не вземах отношение. Голям страх брах по стръмните стълби на този скален манастир, който беше „достъпен за хората”. Вътре давах автограф на книгите си, които бяха в обсега на жената поканила ме и сякаш си осветихме книгите заедно и с мъжа и. Един прекрасен човек, благ и ведър творец и пратеник на земята за един много наболял проблем „рак-а”. След това последва разглеждането на така нареченото „Око” в скалата и брането на леорда/див чесън/.       Връщането по обратния ред караше мускулите на краката ми да треперят и да искат да седнат някъде, но знаех, че почивката ще е вечерта, не сега.
Бабата на моята прекрасна домакиня, като разбрах, че е велика майсторка на ашладисването, на орязването на плодни дръвчета и лози я помолих да ме посвети в нейната магия. Дори снимах и направих кратки филмчета за да запечатам нейните умения за моето бъдещо преживяване-виното. И тогава и казах, че си е доста уникално жена да практикува 50години тая професия или занаят-не знам точно. Но искам да кажа, че си тръгнах от там по-богат/обогатен/ от колкото мога да си представя. Дори не очаквах, че от жена на преклонна възраст  ще се уча на това, което живо ме вълнува вече. А дали е случайно, че тази жена е със същото име, както и жената която обичам и написах цяла книга за нея. Дори преди да тръгна към тях я бях завършил.
Вечерта домакинът по мое дадено обещание „изтърпя” един масаж от мен и се радваше много. Усети топлината в ръцете ми и после той сам ме посвети в неговото умение, за което се отнасят и неговите книги. Храна, душ и легло с пружина и дюшек. Чувствах се като бебе в бебешка люлка. Въпреки, че улавях не нужните притеснения на домакинята, дали всичко е наред… Е, повече от „наред” е. Толкова топло и любезно посрещане, обгрижване и слънчево изживяване не ми се беше случвало. С тези хора ни се пресякоха пътищата благодарение на Елка Стефанова и желанието и да помогне на автора книгата му да се разпространи в пъти повече/защото е национално богатство/.
Неделя: Беше ден за организиране на връщането ми, но преди да си тръгна се устремихме към гр. Шумен. Интересно ми стана, че уж за Шумен тръгнах, а в него най-малко бях, но пък и най-екстремно. 1300 стъпала до паметника на върха на Шуменското плато, не се вземат лесно. Вода влиза и излизаше от нас. Завиждах на вече слизащите, защото вече се бяха измъчили с качването, а на долу се усмихваха, и нямаха такива угрижени физиономии като моята-например. Вярно е, че си струваше качването до паметника, защото си е уникален, макар да имаше странни фигури наподобяващи хора само, че много ръбати. На самото плато се рееха делта планеристи и ни гледаха „от високо”. Снимки и пак снимки за да запазя спомена поне още малко жив, защото не исках да си тръгвам, но всичко хубаво си има край. А си предстоеше и слизане по обратния път, който казват, че е по-лесен. Нищо подобно и слизането накара краката ми да се люлеят и  едвам стоях на тях. След последното кафе тръгнахме към гарата и там вече се разделихме. На същото място където само преди ден и половина се видяхме за първи път на живо, макар и комуникацията ни да беше от предната година още.
Благодаря за всичката топлина, с която ме дарихте скъпи на сърцето ми хора.