Назар-Захир...


Назар – Захир (или Тихомир Парванов)
1.Би ли се представил с няколко думи?
Казвам се Тихомир и означава Тих свят. А духовното ми име идва от ориента и е много дълго за превод. Както знаеш няма случайни неща, дори и интервюто, което правим в момента. По професия съм ресторантьор, а по дух съм творец.
2.Как се чувстваш в момента?
Много добре, пия си любимото арабско кафе с кардамон и пуша наргиле. Обичам да използвам времето и да правя максимално повече полезни неща – за хората предимно. По натура съм хуманен, не само към хората, а и към животните, растенията.
 3.Обичаш ли сръбската музика?
 Аз съм зависим от музиката, често обичам да се шегувам, че имам циганско сърце..още щом стана и пускам музика, но за мен музика е и песента на славея, шума на морето или шадравана.  А конкретно сръбска музика  слушам  рядко.
4.С какво се занимаваш в момента?
Менажирам един супер стилен и кокетен ресторант – казва се „Модера”.
5.Как приемаш живота си?
Като дар от Всевишния, и  още една прекрасна възможност да се развивам, да  срещам по пътя си  нови и прекрасни личности и да творя.
6.Ти ли диктуваш модата в живота си или тя ти диктува правилата?
Как ще бъда творец, ако позволя тя да диктува живота ми, друже? Модата е просто да се покажат другите тенденции било за дрехи, бижута или аксесоари. Аз имам собствен стил и само аз решавам как да го променя, а не друг!!! Модата понякога е готовото решение на тези, които нямат собствен стил.
7.Чувстваш ли се реализиран?
Това е доста широко понятие…веднага в главата ми дойде една тибетска мъдрост, която гласи: ”По някога най-доброто нещо, което можеш да направиш е да не правиш нищо”. Аз съм деен човек и по натура съм много неспокоен…винаги  ми идват какви ли не идеи. Правя бижута, които са заредени с енергия, занимавам се с Фенг – Шуй дизайн. Обичам да танцувам, да си говоря с мъдри хора за неща, които ме вълнуват, обичам да пътувам, да съзерцавам света и красотата, да чета книги.
8.Спортуваш ли, ходиш ли пеш, обичаш ли масажите?
Аз не съм шофьор и обичам да ходя пеш,така усещам свежестта на деня или мистерията на нощта. Кой не обича масажите, друже? Любимият ми масаж на две ръце с много пяна..и то от жени…защото съм срамежлив, колкото и да не ми личи. Не съм спортен тип, по скоро обичам да танцувам и да практикувам Тай-Чи-Чуан!!!
 9.Какви книги четеш?
Книгите запазват мъдростта на времето. Още продължавам да чета приказки, но съм наблегнал на книги свързани с езотериката, философията, паранормалните явления и ученията на различни просветлени души. Така се докосвам до техния мироглед и отсявам „зърното от плявата”. Книгата която последно съм прочел е на Елиф Шафак – Любов.
10. Може ли да кажеш, какво представлява един твой ден от седмицата и един  от почивните ти дни?
 Хубавото на моята работа е, че всеки ден е различен и вълнуващ, носещ своите предизвикателства и отговорности. Като лидер на екип аз се грижа не само за гостите си, а и за хората, които са зад мен и постоянно ме подкрепят. Няма успял лидер без да има подкрепата на заобикалящите го. Денят от седмицата ми започва така: След като отворя очи и се освежа с „доволни количества” вода навсякъде, започвам да пия кафе. Да си призная съм доста пристрастен към кафето и харесвам много чистата арабика, силно и завладяващо кафе. След това отивам в ресторанта, а там ме очаква екипа с които започваме подготовката за деня. Правя поръчки в бара и кухнята, и идва време за обяд. Отиваме в залата и посрещаме гостите, настаняваме ги и помагам на екипа, за да е всичко на ниво. След обяд към 15:00 е моят обяд /защото нямам навик да закусвам/, след това събирам за 20мин. екипа за да им разкажа за вечерта, резервацийте, акцентите и организацията. Започва вечерята и аз сервирам заедно с екипа ми. Така съм постоянно в процеса и винаги мога да помогна на прекрасните хора, с които работя. Приключваме към полунощ и аз задължително си правя наргиле с някакво малко питие за да релаксирам и да направя разбор на деня си и чак тогава се отдавам на почивката си. А в почивните си дни предимно се отдавам на срещи с приятели, разхождам се и чета книги.
11.Каква е тайната на твоя успех?
За себе си съм избрал да изживея живота си със сърце,е  това което правя,  и не следвам разума и логиката.
12.Помниш ли как се запознахме?
Да, естествено. Когато имам време си пиша с хора, които трудно бих срещнал по пъти си. Така нашумелия Фейсбук беше начина по които се запознахме. И двамата се усетихме, че имаме общи интереси и се роди едно много интересно приятелство, защото още не сме се видели на живо, но и това ще стане. Иншаллах.
13.Медитираш ли?
Медитацията е начин на покои влизащ в контакт със самия себе си. С тъга срещам хора, които са загубили връзката с вътрешния си глас и са много объркани и нещастни. Тогава аз ги съветвам да се потопят в себе си и да разберат какво им липсва наистина, а не да се обграждат с ненужни предмети, скъпи дрехи и така да компенсират празнотата си и душевния дискомфорт и то неуспешно.
14.Какво мислиш за мотивационните програми на Лииз Хей, Пол Маккена, Уейн Даиър?
 Друже и двамата знаем, че няма формула за всички. Всеки живот е невероятна комбинация от характер, карма, съдба и капка късмет. Дори и религиите дават само основата на философията за живота. Идва момент, когато човек се оказва „над всичко”  и сам започва да пише своето учение, което ако е основано на любовта е добре да го сподели с другите, това е начина да бъдеш безсмъртен и полезен.
15.Смяташ ли, че човек трябва да е смел за да вземе интервю от теб?
Хм, да не всеки може да издържи на  погледа ми, макар,  че  аз съм доста земен човек и както мога да говоря с един просяк, така мога да говоря и със султан. Статуса на хората не ме впечатлява, а тяхната душевност и чистота на мислите им.
16.  Как се чувстваш  по времето на  интервюто?
Замислен съм, защото с малко думи искам да ти разкажа много за себе си. В твоята компания се чувствам комфортно и знам, че си адекватен за разсъжденията ми.
17. Вярваш ли в Бог? Слушаш ли вътрешния си глас или слушаш разума си?
Бог е един за всички!!! Самият аз съм Надрелигиозен, защото смятам, че всички религии имат мъдрост в себе си, стига да не са написани от хора с користна цел и представени като волята на всевишния!!! Моля се скоро всички хора да  осъзнаят таи проста истина, че Бог е един, той няма лице. Той е любов, и ако някои си мисли, че може да излъже другите, има кои да го види и ще отговаря за действията си, мислите и това какво прави…ако един човек няма в душата си любовта, а се прави на добър..лъже само себе си!!!  Винаги съм казвал, че е добре да бъдете себе си. И колкото се може да се стремим да бъдем истински добри…дори и колкото оризово зърно, отколкото една планина фалшива лицемерна доброта. А вътрешния ми глас е моят пътеводител…ако понякога не го чувам имам духовна майка, която ме подкрепя и упътва.
18.Ти имаш азиатски подход към нещата, както и аз, смяташ ли, че това е пътят към успеха ни?
Ориента има нещо, което Запада почти няма, за това има толкова голям сблъсък на култури и схващания. Западът винаги се е интересувал от Ориента, но от чисто материална гледна точка: дворци, бижута, арабски коне, забулените жени. Те немогат да вникнат в дълбочина и малцина разбират, колко мъдрост има в тези култури…Индия, Персия, Финикия, Япония.
19. Според теб в какво се изразява доброто отношение към клиента в ресторанта ти?
Лоялност, конфинденциалност, обгрижване. Има една граница, която не бива да се нарушава, ако не си достатъчно благороден и честен. Ние сме хора със своите мисли и чувства, но наистина съветвам колегите да бъдат на „крачка разстояние” от гостите си!!! Не всеки ден сме в кондиция, но по-добре да изглеждаш приветливо, отколкото да си сложите „търговската усмивка”.
20. От кого си се учил, за да стигнеш до тук, и ти ли избра професията си или тя те избра?
Разбира се, че аз!!!  Бях на 13 години когато си я избрах и моите родители бяха в шок. В България има много тесногръди схващания, искам да ги изброя тук, може ли?
Да, може няма от какво да се притесняваш.
Първата е, че:
Българите не ставаме за нищо!!! Това е много удобно извинение на примитивните хора да показват животинските си дефекти, факта че има на високи постове по целия свят българи говори тъкмо обратното!!! Искам да спомена,че има и много просветени българи, като: Иван Рилски, Преподобна Стойна, Слава Севрюкова, Петър Дънов, Ванга, Вера Кочовска… Всички те са много високо ценени от хората по света.
Второто е, че: Жената трябва да е половин килограм силикон, а мъжа да си  „удължи” члена. Странно ми е, че повечето хора си избират партньори с очите и гледат неговото благосъстояние, а после се чувстват нещастни, защо ли.. нека сами си отговорят?
Третото е: „По-добре на Вуте да му е зле, отколкото на мен да ми е зле”. Да ама не. Всеки човек е зависим от мислите  и емоциите на хората по света, колкото по-щастливи хора има толкова те ще се увеличават…мечо Пух го казал доста добре!!!
Четвърто е, че: Повечето  личности са болни или покварени!!! Хора вие и идея си нямате в каква заблуда живеете, ние нямаме нужда от вашето одобрение!!! А не мога да отговарям за постъпките на другите, но за своите мога да кажа, че съм горд Българин и човек. Много лесно може да сложиш  „табелата” на някой, но запомнете, нещо от мен  – „В каквато мярка слагаш на другите – такава ще те сложат теб самия… нито по-малка, нито по-голяма”.
21.Какво ще   ми пожелаеш?
За финал искам да ти благодаря за вниманието. А на всички, които четат думите ми да пожелая здраве, позитивизъм и щастие. Всеки ден е специален и прекрасен, наслаждавайте му се. Намас’те. Благодаря ти. Бъди благословен. Поклон.