От много време мисля по този въпрос?


От много време се каня да напиша нещо по един не до там интересен въпрос за мнозина, но на мен ми е доста интересен.

Книга за историята на град Лясковец
Преди време в ръцете ми попадна една книга за град Лясковец: „Град Лясковец-Минало, сегашно състояние и дейци“/преиздадена/от автор Димо Минев. Прочетох я и някак си напълно естествено поисках да я имам. Попитах естествено, дали мога да си я закупя, но при първото „почукване“ се оказа, че не съм „богоизбран“ за да я имам. Преглътнах признавам си, но не се бях отказал да искам да я имам по две причини:
1.Аз съм лясковчанин и книгата е за Лясковец.
2.Аз съм писател вече написал 20-сет книги/на български и на три от тях са преведени/ а да не мога да си купя 1 книга е жалко. Не защото я няма, а, защото я крият. И тези общинари не знаят още за мен(но това не е моя грижа).

След много време отново попитах, „определени хорица“ в общината и се оказа, че ми казаха различни цени: 12 лв., после 6 лв. и накрая се оказа, че няма такава книга.
Замислих се колко „вътрешен“ трябва да си за да се сдобиеш  с тази книга в тази община. Дали наистина мнозина не са се взели много "на сериозно", че и обикновена книга, обикновен гражданин не може да закупи. Ама не им искам подаръците, просто исках да си я закупя на нейната стойност.

Да книга има, но има и проблем за да я имаш се оказа в един миг. Още през времето на предния кмет г-н Дервишев я е имало и е преиздавана книгата със спонсориране от различни фирми и частни лица, а сега се оказва, че за да стигнеш до нея трябва да си „богоизбран“.

-Защо свободен гражданин няма достъп до тази книга? Тя апокрифна литература ли е или е за историята на град Лясковец, който е бил създаден не от тези „управници“ сега, а от много по видни лясковчани, които са дали наистина не само асфалт и детски площадки на града.

Аз не спрях до тук и един ден отново подхвърлих на човек от общината, как може човек да се „докопа“ до тази книга. Все пак аз я искам мамка му тази книга, защото е истинска и има голяма стойност за град Лясковец като история. Сегашната дори не струва нищо пред постигнатото. Така исках наистина да си я купя и бях нагласил 12 лв. за да я имам. Оказа се, че отново положението е същото и пак човека получил отначало  същите отговори като мен от преди една година.

-На, какво „се правят“ тези хора в тази община и една книга да не можеш да си купиш. Ама не искам подаяния от тях. Исках просто да я откупя за да я имам като фактология с която боравя в моя свят.

Един ден получих обаждане по телефона и ми каза въпросния човек, че книгата е взета и дори ще ми бъде подарена. Подарена през три ръце-сещаш се-нали?

Тези хорица май не се усещат, че идват хора и след тях и, че аз идвам-хора. Сега може да ви изглеждам „не“значим(и по-добре), но все пак идвам.

Аз като човек написал толкова книги съм възмутен от факта, че за една книга трябва да си „богоизбран“ или да си „вътрешен“на общинарите. Абе, жалко е хора да ми се направите на…нещо и то на мен. Няма да забравя вашата добрина…имате думата ми.

За една книга да се моля аз...а това е само книга!!!