„Осъществявате ли пълния си потенциал?”


Когато за първи път видях д-р Пол Маккена нищо не ми говореше името му. Взех книгата му „Желязна самоувереност” защото тя е с диск. По-късно разбрах, че всичките му книги са с диск. Нямах търпение да започна да я чета, но да си призная нищо и не разбирах от това,което четях, защото в главата ми имаше куп идеи и мечти и няма, как да се концентрирам върху тая книга. Смъкнах си диска на mp3 и започнах да го слушам докато ходех в гората. Е „слушам” е силно казано, но пък правех усилие да вниквам в съдържанието от време на време. Наистина все още не знаех, какво си причинявам с това….

Автора е направил така, че самият диск и посланието му в него да посяват семената директно в подсъзнателно равнище. И сякаш невидимия код закодиран в посланието се активира в мига на слушане на диска или mp3-ката ми. Оказа се, че наистина „слушането” на посланието е ускорител за промяна и развитие.

Друго което ми направи впечатлени е, че навсякъде той пише да следваме инструкциите му… Чудех се как бих могъл да го правя след като съм в гората. Мислех си, че дословно трябва да следвам нещата. Но… след няколко разходки всичко си дойде на мястото. Повечето пъти /не/слушах реално посланието му, защото мислех за други неща, но пък по-късно осъзнах, че то си работи само и без да ме пита.

Слушането на посланието добре, но ме „закова” едно послание на  първата страница:

„Осъществявате ли пълния си потенциал?”

O, Господи, колко пъти в десетката ме връщаше тоя въпрос!!! От този миг нататък всичко се промени. Отказах да се съобразявам с „измислени граници” и за първи път прочетох в книгата, че с новия „модел на подражание” ще се чувствам по-добре в собствената си кожа. Ще бъда уверен. С времето наистина това дори плашеше хората, защото дори ми казваха, че съм нагъл щом съм самоуверен така в успеха си. Е, пишех го и това като комплимент, защото то е така за мен.

За мене беше особено щастие да разбера, че докато се упражнявам, слушам, чета посланията на неформалния си учител да мога да мисля и за друго.
Другото което беше важно да проумея, как той постоянно дава пример с това да си представим на мига, нашата по-уверена личност и да не се съобразяваме и  изхождаме от сегашната си увереност, а да продължим да се упражняваме. Вярно е, че то това за повечето хора в обкръжението ми ги подразни, защото за тях „си вдигнах носа” а аз се научих да си прибирам „егото в чантичката”. Но пък това ми отвори очите още по-широко.

И от моята самоувереност, от книгата и мотивационния материал ме „лашна” към  създаването и фокусирането на по-голяма моя цел. Но се отказах да споделям с когото и да било какво съм решил да направя, и какво наистина правя. Това не остана незабелязано-признавам си, но аз вече бях излязъл от „кварталната махала” на съзнание и се включих в света, който искам да видя.

Това упражнение много ми помогна в изграждането на чисто нов постоянен навик/вече/ да търся развитие след развитие. Всеки ден в продължение на 6-7 месеца аз ходейки в гората слушах мотивационния материал преди всичко друго в рамките на 32 мин.

За първи път се издавам, че следвам такива мотивационни модели, но пък сега когато ми е най-сладко да пиша ще кажа за финал:

„Не си мислете, че ще успявате всеки път когато си поставяте цели-просто се опитайте да си представите, какво  би било, ако успеете”.