Когато бях бедно момче...


Когато бях бедно момче и нямах пари дори за книга можех само да мечтая за такава.

една мечта...
Спомних си, как вече бях започнал да практикувам йога толкова плахо, че си мислех, че ми е нужно още по-пълно ръководство  за да имам по-голяма увереност в заниманието си. Един ден ходих в другия град където обикновено намирам това, което ми трябва и така съзрях книгата която тя ме привлече и аз я привлякох в мислите си. Но да се върна малко по-назад.

След като вече я бях видял тази книга в един вестник, че  е излязла исках да я имам, но незнаех начина. А той сам по себе си се появи. Книгата струваше 8лв. тогава но не знаех от къде да намеря толкова много пари за бедно момче като мен. Дядо Христо/Бог да го прости/ ме помоли да му придигам градината, защото вече беше по-възрастен и ми обеща 4лв. Съгласих се след като той ме и научи, как да го правя още по-качествено. А докато правех това комшията ме видя и явно харесал работата ми извика дядо ми „до довара” на къщата и го пазарил срещу 4лв. „да придигам” и неговата градина/тя беше по-малка от нашата/. Дядо дойде и ми каза новината и аз приех без да се замисля, защото знаех, че с това се решава търсенето на пари за книгата, която не спирах да искам. Наистина не усетих, какво направих, защото придигах и двете градини, за толкова кратко време, че веднага след като взех парите с бърза крачка при-вечер отидох да откупя книгата от амбулантната книжарница на стената на една сграда/защото тогава нямаше още книжарница в града-както сега/. Нямаше по-щастлив човек от мен в този миг. Не усещах ни умора, но пък летях и когато я купих от човека му благодарих, че ми я запази, защото минаха 2 седмици от как я поръчах.

А на връщане дори не помня как се прибрах, защото през цялото време четях от книгата и разлиствах първата книга, която взаимно се привлякохме и харесахме. Никога няма да забравя този миг на щастие и как самите 8лв. бяха изкарани с труд, който дори не осъзнах. Но за мен самата книга беше много по-важна, защото все пак  йога е важна за мен. Това е книга, която след първия прочит последваха още 19 пъти и няма да спра да я чета, защото мъдростта в нея е актуална винаги докато този свят съществува/че може и след това/.

Книгата се казва: „Автобиографияна един йогин” от Парамаханса Йогананда. От тогава разбрах и за Крия йога на Бабаджи.

P.S.:Днес се сетих за самата ситуация и я описвам със същия плам, който изпитах и тогава.Това е ЙОГА!