„Да откраднеш на дядо си молива“


Днес 10.01.2013 година отново ходихме с моя приятел в гората/около манастирът св.св.Петър и Павел/ за да се разходим и да разговаряме на спокойствие сред природата. На връщане по пътя ни станахме свидетели и помощници на един човек, който се беше усукал с колата си. Явно бяха тръгнали семейно да се разходят и пързалят с шейната си, но не стана така. И понеже ни бяха по път се притекохме на помощ. Помогнахме на човека и така си продължихме по пътя си. Но докато върви ме говорихме за случилото се и просто не сме безсърдечни за да зарежем така човека и да не му помогнем.

След това отидохме в кафе „Тиролиа“ да пием кафе както обикновено и аз взех сп.Мениджър и докато го разлиствах попаднах на страницата където бяха поместили златните уроци на сър Ричард Брансън ето цитата:

„Успехът в бизнеса няма нищо общо с печалбите. Те са необходими, за да се инвестират в следващия проект-да се платят сметки, да се върнат вложенията на инвеститорите и да се възнаградят хората и усърдния им труд. Нищо повече. Истината е, че в бизнеса парите са като течаща вода. В един сезон може да са пълноводен поток, но в друг може да се наложи да инвестираш, за да поддържаш предприятието си живо, или да изчезнеш за една нощ.

                                       /сп. Мениджър. бр.№2 февруари 2012г./

Този човек дори не знае, че аз жадувам за неговите стъпки, защото ценя дълбоко свободолюбивия  и творчески дух с който е дарен и макар и да не знам за всички препятствия през които е минал, аз чета всичко по пътя ми свързано с него.

Така си спомних, как съм крадял на няколко пъти моливите на дядо си, за да мога да пиша нещо, защото нямах възможност да си купя дори молив. Виждах, как той го „плюмчихимическия молив и така записваше, каквото искаше да остави с него следа. Беше ми странно признавам си, но докато не пробвах  и видях, че молива не пише без да бъде намокрен. Ха-казах си аз, това е нещо велико като похват и аз така научих нещо ново.

След това предната година 2012 година на първото ми представяне на едната ми книга в София-България бях помолен от Майк Рам/прекрасен човек, лектор, блогър и гост автор в книгата ми „Христо от Лясковец и Приятели“/да разкажа за своите премеждия докато стигна до тук "относно писането" си. И за отказите на всички издатели, печатари и др. Разказа е под наслов: Майната му! Ще гонаправя. Тъкмо подходящо заглавие да разкажа за случая си. Направих го тук.

Този човек ми е станал такъв наставник и наистина се появява в определени моменти в живота ми и щом го съзра аз наистина се потапям в посланието му, защото макар и малкото което достига до мен то е значително.

"Усъвършенствай това, в което те бива и се фокусирай върху него."

                                                                       Сър Ричард Брансън