Спомен за нещо...


Преди две години преподавах йога в Начално училище „Никола Козлев”, защото ме поканиха.  Учителката която ме покани е ходила първо при моят приятел, но той я препратил при мен, защото аз имам доста познания по йога и съм действаш в нея/не приказвам само/. Съгласих се, защото наистина искам да го правя за децата, а не само да казват, че нищо не се прави за тях. Срещнах се с директорката на училището по нейно настояване за да и разкажа за йога повече, защото е чувала, но нищо повече.

Започнах да преподавам йога на децата от всички класове от начало след училище, но домакинката се оказа „по-голяма директорка” и настояваше да се прекрати моето посещение по това време и да измислим друго време. На самите занимания започнаха да идват и много учители и това не ми харесваше, защото уж беше за деца, а другите по между другото да минат и те. Не казах нищо. Сменихме и посещението и го направихме веднага като свършат основните занимания преди обед един час йога и отново на училище. Направих го, както е в Индия се преподава, но взе да ме дразни нещо. Парите, които се даваха, се даваха от децата/т.е. от родителите им/, а не както говорехме от начало от друго място. Така и не стана. Веднага усетих някаква неприязън към това и от другия път отмених плащането на тия пари. Един лев, но и той не е малко, когато човек го няма особено в излишък. Махнах го, но децата започнаха да намаляват. Отначало се събраха 20 деца плюс още няколко учители, но колкото повече минаваха месеците станаха 5-6. Оказа се, че има нещо, което ми е убягнало и го разбрах по-късно. Ние започнахме през есента и цяла зима 6 месеца аз преподавах йога, но се стопли времето и сякаш децата изгубиха желание да стоят в този салон-затворени вътре. Един ден, когато отидох и никой не дойде на тренировка, разбрах, че това е края на заниманието ми тук. Но и никой не си направи труда да ми каже.

Отказах се да давам повече часове по йога, защото разбрах, каква е истината за случая. Учителката, която ме покани, децата я имат за тиранин и понеже тя ме е довела децата споделили с друга учителка, че може и аз да съм такъв като нея. Когато вече бяха минали няколко месеца това вече не ме интересуваше, но ми стана неприятно, че децата не бяха виновни за това, а накрая те си тръгнаха, защото виждат тиранина заедно с тях да прави йога. И аз, какво можех да направя в случая, освен да спра да си давам труда на вятъра.
Исках през годините да преподавам йога на деца и възрастни но срещнах разни „политически” спънки от страна на директори на училища, читалище и т.н. Единствено съм преподавал качествено йога във фитнес залата в града където бях инструктор 2004г. Всеки мой клиент получаваше: внимание, загрявка, обяснение, тренировка, йога за разстягане/стречинг/, заключителна част и масаж, ако желаеше или имаше време/но това е друга тема/. След известно време говорих с кметицата на града, но тя каза, че като минат изборите ще се направи нещо по въпроса. Е изборите минаха и от тях мина цяла година, все едно нищо не съм казвал за йога. Само обещания!!! Питах се, защо всичко в тая държава е на някаква кампания и само когато някой има изгода от някого тогава ще се намери начин да стане.

И понеже все се говори, че нищо не се прави за децата в този град или страна ще кажа: Не е вярно, но подхода и мотива на „по-големите” е сбъркан  и понеже не разбират управляващите от тая материя е по-лесно да я няма  и да не се зачита за нищо. Съжалявам за поредното неразбиране на нещата. Но това не значи, че пък аз съм се отказал и вече 12 години с такова постоянство практикувам йога и движение сред природата.