Малки Първи стъпки-нещо като мисия.

Ивана с Христо от Лясковец.
Това е втората част от материала за Ивана Тарапанова – Remolino, с които продължавам да описвам „стъпките ѝ“. След като свършихме с обучението ѝ в Рейки, преминах към обучаването и на рефлексотерапия. За цялостен масаж, виждам, че не е достатъчно концентрирана и готова... да поеме по тази пътека! Иска ѝ се, но то не е само да искаш. Предстои ѝ! Много често я чувах да казва, че я заболяват ръцете от повтаряне на похватите, на една такава малка повърхност каквито са краката... тогава се усмихвах, затварях леко учи и си спомнях, как през тези 20-сет години съм правил масажни процедури макар и без „възвращаемост“  просто като дар и никога не съм се оплакал, че ме болят ръцете, или че имам нужда от почивка, пред когото и да било. С времето виждам, как Вселената буквално си знае работата и ми праща хора наистина нуждаещи се, от моите услуги(било то да ги уча или да ползват терапевтичните ми умения). Всички други от страни. Нищо лично!


Преминахме към рефлексотерапията. Извадих и достатъчно цветни материали, които съм
събирал с годините на „своето пътуване“ в страната на „никой недаващ и 5 пари за мен, че търся познанието“. Но и това го отминах с усмивка, защото има толкова красиви неща относно това да „нося раница“ излишен багаж като спомени за ‚тая оскъдица‘ породена от  скъперничество. Тогава си казах, че единствено мога да давам 100% от себе си въпреки всичко, без да изпитвам нужда да се състезавам с някого и да го имам „за конкурент в областта си“, но пък това не значи, че ще спра да продължавам да се развивам. Когато го нямам се научавам да го създавам...

Ивана с Мишо Михайлов-краевед.
Показах какво ѝ трябва за да постигне през времето, което е тук, и как. Трябват ѝ длани-кадифе, очи на орел и сърце на дете. Това е част от разковничето за да стигнеш далече по този път. Всеки ден по няколко часа показвам, преподавам и изпитвам върху мен, за да видя, какво е усещането(в такъв миг, я моля да забрави, че съм преподаващ, а клиент в/у когото се учи и показва знанието си....което е в движение). Вниманието трудно се задържа на едно дете в една посока, особено ако знае, че точно в този момент „познатите и деца“ някъде играят навън, а тя „се поти“ и трябва да внимава. Аз на нейните години надали съм бил дори толкова внимателен, като нея, но...не съм и стъпвал на такива извън класни занимания, но пък си позволих да вмъкна няколко сюжета с цел изненада и развлечение... Заведох я на няколко различни места, запознах я с няколко различни хора. В Библиотеката в Лясковец(с Красимира Голакова), при шивачката ми-Петя, с Елена Гинзарова и децата и, в НУ „Цани Гинчев“ с директорката Диана Петкова, с г-жа Качамакова, с г-ца Марияна Димитрова, с Мариела Терзиева... Вмъкването на разнообразни неща макар и не всеки ден връщаха онази искрена светлинка в очите ѝ, когато разбереше, че ще има и още нещо към урока. Обучението си е строго индивидуално и дори спартанско бих го нарекъл, защото няма нужда от хиляди удобства за да няма излишни нежности и леност, в комбина с мързел. Всеки ден започвахме от парка. Вземах я от там и тръгвахме към дома. Вървяхме и говорихме. Смеем се, забавляваме се и тя много често ме провокира с една тема: Ти уж не обичаш сладки приказки да говориш след като се срещнеш с някого, а ти се получават?!“ Имах в предвид, че не общувам с всеки, но с тези, които наистина ми е приятно просто го правя, защото се случва и без друго на много големи интервали. За това ѝ тя разбира това... и ѝ се получават сладките приказки с мен.

...Никъде не съм казвал, че да „пипаш краката на някого“ е златна мина, но пък е злато,
когато знаеш, какво правиш и това Връща живота на хората. Защото живота е по-скъп от златото нищо, че го обезценяват и омаловажават или приемат за даденост! Но не всички „крака“ са за пипане... особено ако са не стопанисвани добре, миришат имат гъбички или са с разкривени стави. Това в въпрос на Творческа етика която терапевта би искал да спазва и да препоръчва да се спазва! Очите, носът и ръцете са нащрек, но и разсъдъка трябва да е на ниво... Такива хора не се приемат, колкото и да им се иска, да плащат и т.н. Но това вече е въпрос на избор, не на работа или бизнес. За да допуснеш ходилата ти да пострадат, може всеки да си представи, кой какъв нещастник е в живота си, за да не прозре зараждащите  се проблеми... сигнали не липсват, факсове също, но ние сме „все за риба“... или сме заети! И все някой „трябва“ да ни каже, покаже „правия път“... ние все някак се оправдаваме, защото така ни е по-лесно, че „никой не ни е казал“, никой не ни е показал, какво да правим за да имаме „образцови“ ходила... не напукани и образуващи „Гранд каньона в мини вариант“ в тях... А, бих попитал като „просто човек“  защо все някой трябва да ни казва, че „трябва“ да обръщаме внимание на ходилата си, както на цялото си тяло и душата ни... Защо все някой от вън трябва да посочва пътя... Защо?!

                                                  „Без действие всяка хубава мечта си остава една хубава мисъл.“
Ивана в час.

                                                                                                                                                                               Мирослав Запорожанов

Но, както дланите ми, така и ходилата ми са образцови и Ивана забеляза това. Стана и интересно как го постигам, явно е виждала други „несъвършенства“... Толкова дни и часове заедно, в дъжд и слънце... времето си върви. И така дойде петък 31.07.2015г. когато бях определил дата на завършване на курса ѝ относно точките по краката, с които аз завръщам доста хора буквално от онзи свят...(но това е друга тема, която съм описал тук в сайта си).
Нарочно си позволих да задържа изненадата до пред последния ден, за да видя, мотивацията и колко я има още... защото концентрацията намаля... В мига когато и казах, че в петък ще ходим да ядем сладолед, да я запозная с още няколко човека и тя живна. Онази светлинка започна да се завръща и въпреки, че беше отегчена вече да практикува похвати... се „върна в стаята“ и искаше този миг вече да е дошъл...

На другия ден когато се видяхме тя сподели, че се е будила няколко пъти през нощта защото е нямала търпение да дойде утрото и тя да тръгне с мен, за да изживее изненадата си... не знаеше всичко, а и не биваше да го знае... Взех я от парка малко по-рано от досегашното време и тръгнахме към училището „Цани Гинчев“. С изключително любезното съдействие на г-ца Марияна Димитрова ние влязохме, тя и извади БГ-носията и ние направихме първата част от замисъла ми... Обичам да се подреждат нещата качествено! Благодарихме и тръгнахме към другата задача. Да стигнем на време до Горна Оряховица-пеша за да посетим фризьорски салон „Хрисия“ при фризьорката ми Христина. Но по път срещнахме краеведа бат Мишо Михайлов(мои приятел). Снимахме се и се запътихме към сладкарница Жанета-където вече за N-пъти я водя. Но понеже му разказах какво правим с моята приятелка и гостенка, и тя извади материалите, които и бях предоставил, той ги поиска да ги преснима... ще се радвам да му свършат работа...

Ивана с Даниела-терапевт.
В сладкарницата беше хладно, а на вън „беше чудо“ въпреки, че беше облачно. Стъпка по стъпка следвахме плана. Поговорихме с него и в 9:30 отидохме в салон Хрисия. Заснехме клипа с участието на Ивана и всичко беше изключително. А фризьорката и направи рибя кост на косата в една плитка, която мен също ме зарадва и изненада. От много ходене по план закъсняхме...хах! Ама като ни е хубаво да я глезят е така... От там пеша до автогарата за да хванем рейс №14 за да отидем до Велико Търново в Unipool. И за да не закъснеем  се обадих на терапевтката (Даниела Великова) за да  кажа, като тръгва да ни вземе от спирката. Така ги запознах с терапевтката Даниела(която прави изключителни масажи). Замисълът ми беше да и покажа малко от моите контакти където да може да види, кое как става и кой на кого, как дава от себе си...това е друга порода социалност м/у хора и хора отдадени на работата си от профи Лигата са. Понеже си разменяме с терапевтката процедури, първо аз и направих, после тя на мен и накрая аз на Ивана...

И така вече леко „ със леко спаднали батерии“ от удоволствие си тръгнахме за рейса.

Сменяхме два автобуса. Докато чакаме №14 за на връщане я заведох в магазинчето за фрешове, където аз пия ябълка и морков-микс 330мл. И там сензация...на всякъде оставяме отпечатък, „че и тук бяхме“... някак е неизбежно! Не знам това дали е част от плана, но това се намъква без да ни пита... Качихме се в автобуса и тя от много игрива и забавна, опря глава на стъклото и „отлетя“. Признавам си, че нямах и на идея, че и щастливите емоции изхабяват живителния ни ток. Беше си много емоция, която успях да подготвя за специалния и ден. Той си беше „петък като петък“, но го направих наситен с много нови преживявания от моята мечта. Да тя имаше рядката възможност да бъде обучавана от мен, защото аз не се отказах през тези 20-сет години. Стисках зъби и продължавах. След това правех релакс за да си отпусна челюстите, и с усилие ми се получаваше. Няколко пъти се улавях, че водя вътрешен диалог със себе си, че тя има редкия шанс да изживее всеки миг от това, което и предоставям(но е прекрасно да те водят по пътя на една мечта превърнала се в инструмент и начин на живот-на мечтателя). Исках и с мен така да подхождат, но нямаше кой. Искал съм и мен „да подхванат“ от малък и да „ме изковат“ за да съм добро сечиво и да върша добра работа, но... всичко сам! За това и не позволявам да се възползват от мен, толкова лесно! В днешно време „е лесно“ да наемеш готов кадър, но е изключително дефицитно да го създадеш, отгледаш и да не го оставяш да прегори(като бурен, през летните месеци)задушавайки го с изпълняване на хиляди „други“ задачи(само защото е способен и се раздава), за да можеш да „го ползваш“ по предназначение много дълго време...

Трудно и уморено слязохме от автобуса и отидохме до вкъщи. Там оставаше последната част да ѝ връча сертификата за рефлексотерапията, която владее. Тя беше казала, че ще каже, каквото мисли от преживяването си при връчването, на сертификата ѝ, но... и това се изпари. Много емоция, и накрая сякаш някой дръпна шалтера.

На раздяла, след като я взе баба и и казах: Не ме забравяй, и не забравяй да практикуваш винаги когато можеш, от сърце!“. "Ако получиш,давай! Ако научиш,продавай!"


Преценил съм, че „повече“ на въздух и стоене далече от  много технологии е свежарско и заздравява връзката със самия себе си. Много чисто детство има тя, а е само на 8г.!


          “Всички имат мечти, само най-смелите от нас обаче имат цели”.


Специални БлагоДарности към:
Ивана Тарапанова- Remolino;
Баба Цонка;
Петя Илиева;
Красимира Голакова;
Елена Гинзарова;
НУ „Цани Гинчев“ – Лясковец;
Диана Петкова;
Мариела Терзиева;
Марияна Димитрова;
Фризьорски Салон „Хрисия“;
Христина Йорданова-фризьор;
Михаил Михайлов-краевед;
Unipool-Велико Търново;
Даниела Великова-терапевт;
Монтаж на клипа: Мария Янакиева:
По идея на: Христо от Лясковец-Христов;