Част от мен...


Част от мен иска да остане тук на манастира, да чета книги, да медитирам и да ям боровинки когато огладнея. А другата част от мен иска да отиде навсякъде и да види всичко. Просто да тръгна на път…и да изчезна.

Природа от която всички ние хората би трябвало да сме си у дома, не е така. Като дете съм забелязал, как „нямането на време“ на родителите ми да ме заведат сред природата ме е отдалечило от нея. Но като пораснах отново намерих пътя към нея въпреки, че срещнах съпротива с надслов: „Кого ходиш да жалееш на този манастир при живи родители“. Забелязах, че там мога да намеря отговори на всички въпроси свързани с миналото ми, настоящето и бъдещето. В природата всичко си се случва спокойно и точно тогава като по часовник, макар и достатъчно да сме се отдалечили от нея.

Но пък когато осъзнах много неща през поредната трансформираща поредица от етапи в живота си, се оказа, че природата и гората винаги стоят до мен на достатъчно разстояние. Това през годните съм опитвал да го приложа и при връзките си, който съм опитвал да имам с жените-макар да не се получи. Разстоянието без да пречиш, задушаваш или заставяш да става нещо на всяка цена допринесе за гледката която се описва с гърба на заминаващия все за някъде-не намерил пристан.

Колко пъти съм бил мрачен, унил, страдащ, замислен в гората и докато вървя по трасето си намирам себе си променен, избистрен, слят с местността. Не получавам отговор на питането си на мига, но пък винаги съм получавал вътрешно освобождение от напрежението, което ми образуват такива дилеми. Заряд, който намерил проводник като мен и знаещ, че намира реализация на мисли приложени в дела. Всеки път когато се почувствам някак твърде заземен с битовизма на мислите си, се устремявам към природната шир за да се слея. Сякаш само там мога да се отпусна и да се оставя свободно да тече колективния ток на природата. До сега не ми се е получавало да бъда в колектив(между хора) и да ме управляват без да „не разрежа“ това управление. И от как излезе онази реклама за колбас „Свободата, Санчо“… сякаш ми дойде дюшаш някак точно на време. Забързан и устремен към реализирането на всеки проект, който съм се заел да създавам ми носи радост, но и тъга. Защото когато дойде задачата от вътрешния порив, аз съм радостен, но когато наближава нейния финал(особено, ако съм свикнал през времето)ми е малко тъжно. За това съм се потопил в творчески излияния и се чувствам жив, което не ме прави по-малко участник в живота или в социалните контакти. Но аз избирам да бъда или да не бъда..

По някога най-скъпите текстове на сърцето ми са най-евтини на пазара, но евтините неща на пазара не могат да вдигнат по никакъв начин цената на написаното ми.