Спиртен примус за Relax и още нещо...


                                                    "в графата и Аз го мога"...

От много време ми се върти идеята(след като съзрях детайли тук там в нета) да си създам собствено устройство за затопляне на маслото с което работя по време на масажите, но все нещо не знаех с кое да започна(може би това ми служеше само за буфер м/у идеята и нейното реализиране). Така мина доста време от как тази идея се беше „стрелнала“ и си замина. Но През последните седмици от как ходих няколко пъти в ателието на мои приятел зъботехник и видях как си е създал малка „лампа“ която му нагрява инструмента, с  който работи, се вдъхнових отново. Дори го помолих, ако не е тайна да ми разкаже как  я е направил. Той веднага ми описа как я е сътворил, а аз попивах. Малко ми трябваше. Основата беше винтила, който държи фитила(или аз за него се „хванах“)... почти с подръчни средства стават гениални неща-повярвайте ми. Обадих се на друг познат с вулканизатор дали му се намират винтили от колело, мотор или камион (за да мога да пъхна фитила през него и да си гори нежно)и той ми предостави два от камион. Когато ги взех ми изглеждаха толкова недодялани и се чудех, това как пък ли ще ми послужи и дали е същото от което се нуждая), а всъщност когато ги пипна (зъботехника) оттук-оттам станаха почти като неговата само, че ще моята лампа. Купих си спирт за горене и „присвоих“ едно малко празно бурканче от 130гр. от лютеница от мазата и му надупчих капачката за да може да диша, когато гори. След това взех, както ми обясни-зъботехника едно дискче за дегримиране (той беше убеден,че имам такова и позна),и си изрязах на тънка ивица цял фитил за тази лампа, която баси мамата и чудеса направи... Но се сблъсках с намирането на тялото... Отново се „намеси“ приятел дърводелец, който има малко бебче и ми подхвърли идеята, за тия кутии от бебешко сухо мляко. Защото аз му казах,че съм „поръчал“ на 6 човека да ми съдействат с намирането на еднолитрови кутии, но нито един нищо не свърши. И тогава ползвах резервния вариант от дърводелеца. Залепих двете кутии с капачките, с капково лепило и изрязах пространството по между им. После зъботехника направи прецизен разрез на кутиите и направихме отвор за да може да се пъха бурканчето-горелка.  Татко ми направи дръжки с болчета за да може да се „транспортира“ дори когато е запалена. След това с шило пробих около 15 дупки тук-там за да има въздух и да не се образува излишен конденз и сложих отгоре кутия от пастет където в нея излях маслото си... за да го нагрея. Понеже тя най-пасваше на отвора, който се образува като кoмин. Излязох навън в двора за да наблюдавам процеса и да засека времето на затопляне. Направих няколко снимки на всичкия ареснал взел участие и хоп стана всичко. Стъпка по стъпка, както не знаех, от къде да започна и към кого да се обърна за спонсорство, което да обогати моята идея, сега дори проекта е готов и чака своите топли и уютни мигове, за което е създаден по време на масажите ми и още нещо(кой знае какво)...


                                           Котлон на течно гориво...

За по-малко от 2 мин. маслото беше вече нагрято, което ме зарадва. Това стимулира мисълта ми, че мога да си загрея дори и кафе и чай, защото разхода за гориво е 2,50лв. за спирт, а ще го ползвам всеки ден по няколко пъти...(замислете се-каквото като е първобитно или първоПланинско пособие което би ни спасило от купища стрес). И ако мисълта, която е родила проекта се брои за гориво то и за нея „трябва“ да измисля някаква себестойност.И воалɐ-ще се възнаградя! Снимах клипче, което ще приложа тук в статията, но сега ще направя друго, след като „изпръскам“ със спрея всички детайли за да са еднакви и да има освен функционално отлично ниво, да е и красиво за моето око. Този път ще налея вода в съда за да видя за колко време ще се нагрее и ще я ползвам за кафе което ще си забъркам за да вдигна тост-мамка му! Това не е малка награда за творческото усилие което положих...

А, защо не и други да се вдъхновят(идеята е отворена и както аз я до-таманих-така и другите да се потрудят)и да си сътворят полезни неща дори за излет в планината за претопляне на храна, за сваряване на вода за чай и кафе, яйца... а за готвенето ще разбирам в движение дали е достатъчна височината(да не се налага да махам едната кутия, която е като втори етаж, както при кошерите),като си сготвя на него една картофена супичка... когато си правя „постните-празни дни“ и в повечето случаи това се оказва като първо хранене с тая супичка и тя е най-обикновено, но толкова ми се услажда, че е като „ангелска“ хората, които са били на житен режим знаят, какво е понятието „ангелска“. Но за това може би скоро, защото имам и други детайли, по които работя!
Комплектовах го тоя проект и от само мерак се превърна в пособие за затопляне на маслото ми. Ще възнаградя всички с този уют и топлина, която се излъчва от топлото масло и кадифените ми длани(а за онази,която Обичам* това ще е "рутина" да вижда, да усеща и да чувства топлината,която се предава от "приспособимия-котлон"... през мен,та до нея...като оргазъм).

                                                                                 (пробвайте и създавайте)...


*но това е друга тема, която касае само мен!







Клипчето е снимано на другия ден(05.12.2015г), след като спрея беше вече изсъхнал и не цапаше...Искаше ми се да си сваря вода, но с тая двойна преграда се бавят нещата...Но скоро ще я махна и ще заври водата много по-бързо, въпреки, че аз ще го ползвам за съвсем различно нещо...за затопляне на масажното ми масло...