Remоlino-Ремолино

И тазманийския дявол прави ремолино.

Маса за Петров ден!
На Петров ден 29.06.2013г. аз за първи път от толкова години насам вземам участие в празненството. Нагласихме нещата и седнахме. Дойдоха си хората. И въпреки, че празника се състои в престоя „на маса“ наистина ми хареса. Възпитан празник дали, защото бях седнал този път с всички(и не се делях от тях)незная точно, но беше красиво. Между мен и сестра ми беше седнало малко момиченце. То беше дете на сестрата на приятеля на сестра ми, което беше родено в Испания.

За първи път я заговарям, общувам с нея въпреки, че е идвала и друг път с дядо
Уникално дете - Ремолино!
си в къщата под чердака. Обръщането на внимание което сторих, просто отвори и нейното внимание. Сякаш Ремолино-то* тогава започна. Обаче аз продължих да си лафя с нея и то стана много интересен разговор-по детски. Разказа ми как три години е тренирала Карате, как е била записана на Капоера, и има изключителни познания за много неща.

Видя, че всичко между нас е „Прекрасно“ и си направихме доста снимки. Тя взе телефона ми и взе да снима, каквото си поиска и се справи блестящо.(Тъкмо снима баща ми да си го имам на снимка, че знам ли го дали ще ми позира на мен). След това ходихме при кучетата, зайците, кокошките, и накрая аз отидох да си разбъчкам Джоджена в коритото, който се сушеше и тя ме видя и веднага попита. „Какво е Това?“ Отговорих и, че това е Трева-Билка-Подправка, която аз използвам най-рационално в своята
В градината  по време на разходката!
дейност, като масажист и правя от него мазило което е „като лекарство“ за да помагам до колкото мога на човечеството. Тя възкликна. „Ама ти си доктор?“. Усмихнах се, но не се зарадвах, че ме сравни с тази институция, защото не е така. Опитах се да и обясня до колкото мога, какво съм аз. Просто човек, който така е Решил да Прави! Разбърках го и се насочихме от спонтанната и с нетърпеливост към доматите. Тя явно нямаш търпение да и разкажа още за „живота в градината“. Веднага попита: „Я, това е домати, а защо сте го вързали, да не е болно?“  
Зарадвах се веднага на въпроса и както „не съм градинар“ и казах: Не, не е болно. То расте и трябва да може да се държи изправено и за това го превързваме по няколко пъти. Земята не се интересува, какво посаждаш в нея, тя дава едно и също, каквото посееш. Земята е нашата Майка. Тя след като ние и дадем семето и го поливаме тя ни възнаграждава с подарък. Истински Дар  е да ядеш домати от собствената си градина. „Искам и аз да ги опитам, може ли?“ Да отговорих, веднага след като станат ще ги опиташ. „Но, защо са така на сини петна?“ Защото са
Remolino/Art или Do
пръскани със син камък против манъ-та. „А, какво е манъ?“ Ами не знам със сигурност, какво е, но виж листата, какво им се случват от тази манъ. „Ама, ти освен доктор, знаеш и много за тези неща в градината. От къде знаеш толкова много искам и аз, като теб?“ Един ден може би ще научиш още неща за градината. Сега искаш ли да ти покажа, какво представлява моето масло? „О, да искам разбира се-каза тя.“ Веднага отидохме в къщата и аз извадих, от чантата си шишенцето с което работя за да и го покажа. Дадох и да си намаже устните с маслото и показах, как да направи за да разпредели добре намазването. След това и показах, книгите си, картините, които съм нарисувал преди много време. Тогава тя каза. „Ама, ти освен доктор, си и художник, писател и знаеш много за градината. Ти наистина си много готин писател“
J  Такъв ли съм според теб? „Даже много повече.“ Аз просто слушах и показвах, каквото мога да и покажа за да види поне малко от света на Христо от Лясковец!

"Дай пет-чукни 5"
После слязохме долу при другите и тя каза на сестра ми: „Ти знаеш ли, батко ти е много готин. Ама много готин писател!“ Не успявах да смогна да се смея от това събитие. Та тя е истинско Торнадо. Докато вече обикаляхме насам/натам изведнъж вече бяха набрали кайсиите и дойде ред за направата на компоти. Захванахме се и с това. Направихме ги тримата. Аз, Торнадото, и сестра ми. А, докато всеки път стане нещо красиво, аз и давах 5 и тя си чукваше своята длан с моята(Дай 5-чукни 5). Беше наистина жив празник за мен този ден. За пореден път видях, какво е да обърнеш внимание на някого и просто да се оставиш да видиш, какво става нататък. Докато правихме компоти(те) тя ме попита: „Искаш ли да си направим театър и да играем в него?“ Видях я, че гледа към площта под чердака и аз погледнах на там, но не виждах, това, което и се въртеше в глава. Как да си играем я попитах, аз? „Ами трябват ни само връзки и фенери.“ Ъ, реагирах аз, как фенери и връзки, те пък за какво са ни? „Те са за да ни светят и ние просто ще играем под прожекторите!“ Онемях повярвайте ми. Тя направо поиска да застанем под прожекторите и искаше да играем. Но отново една паяжина привлече вниманието ми и аз исках да я снимам, но светлината беше крайно недостатъчна и никакви лъчи не преминаваха през нея за да я осветят поне малко за да я уловя с обектива си. Тогава малкото торнадо даде идея за да взема огледалце и да опитам така да
снимам. Онемях от идеята, и пробвах, но и така аз лично не успях с техниката, която имам. Тъкмо привършвахме с компотите и баща ми дойде до нас и тя му каза: „Ти знаеш ли, той е страхотен писател и доктор.“ С това си изказване за пореден път ме стъписа. Радвах и се толкова много и в един миг виждам, че комшиите от среща излизат и нещо говорят, но не се чува ясно. Но аз се провикнах, да дойдат и да говорим тук. Тогава за секунди помолих малката да изцепи, каквото поиска на испански за да видя изненада в погледа на човека, за когото е изненадата. (Това е една комшийка, която си дойде от Испания с приятеля си и преди време много идваше у дома-даже си поръча книгата Африка в моето сърце). И когато тя дойде, аз прегърнах малката и я помолих това, което буквално преди малко „скалъпих като идея“. Тя застана пред вратата и я попита със спокоен и уверен глас, как се казваш на испански. Комшийката се стъписа буквално за секунди и възкликна в емоция. Успях да създам и за тях
Маги Джанаварова
една радост и в нашия празник Петровден. Увлякох и тях. И като влязоха вътре и като се почнаха едни лафове на испански, каталунски...то ние стояхме от страни и само можехме да се радваме и гледаме с недоумение, какво си говорят. Направихме си снимки и увековечихме този красив миг. Стана дори повече от Добре.

След това се разбрахме  да идем на концерта по случай празника на
Христо от Лясковец с Герата и NRG_D
гр.Лясковец и отидохме. Тя не ми спести и въпроса си: „Ти защо не се обръсна?“ Опа, казах си аз стана тя каквато стана. Казах и, че не ми стигна времето. Дремнах малко, събудиха ме по телефона и така дойде сегашния миг. Отидохме на концерта заедно, но аз ги изгубих, защото  отидох по-напред за да снимам Маги Джанаварова, Герата и
NRG_D докато пеят. Обичам музиката в нейните различни стилове и нюанси.  После се снимах с тях, но времето се развали запръска дъжд и ние решихме да се прибираме. Прибрахме се и то спря. Явно концерта е продължил защото е към 10 и нещо имаше заря-празнични илюминации(баси смешната дума). Но вече само я слушах от прозореца.

...Нямаше как да съжалявам, че се прибрах. И там се почна една кореспонденция, че чак до 1 часа сутринта.

Тя не нанася поражение, но оставя спомен(и следи в съзнанието на човек).


*Ремолино(от испански език) е центробежната сила, която задвижва въздуха и създава Торнадо или водовъртежа.