Гост автор Стефан Монев


Днес ще ви запозная с още един гост автор от книгата ми "Христо от Лясковец и Приятели"-Стефан Монев...Човека благодарност/за мен/...

Казвам се Стефан Монев, на 23 години съм и се самоопределям като търсач на Доброто. Първо сърдечно искам да благодаря на Христо Христов, за поканата да участвам в този проект. Това е чест за мен! Пожелавам успех на поредната книга на този необикновен млад автор! Не случайно се запознахме с него в социалната мрежа. Нека Бог изпълни плана Си за това наше познанство! Част от него убеден съм е и този текст който четете! Дано ви докосне!

Христо от Лясковец ме покани да участвам в тази книга с молбата да напиша две три страници по тема която сам си избера. Единственото му условие беше темата да ме вълнува много силно. Не обмислях дълго. И за приемането на предложението и за темата на която щях да пиша имах бърз и ясен отговор. Администратор съм във Facebook на страницата "Аз съм благодарен" и благодарността като основен елемент в живота на хората ме вълнува повече от дълбоко.

Да си благодарен е да оцениш доброто в живота си, а както казах аз от край време съм търсач на Доброто. Да си благодарен на близките ти, на приятелите, на колегите си, на шефовете, на техните шефове и така нататък е един чуден процес чийто край трябва да е онова съвършено изначално Добро което търся. Винаги съм живял с вярата, че има една Висша сила над нас, която знае всичко за нас, обича ни и участва непрекъснато в живота ни, като показва любовта си. Минаха много години в които просто мислех за това. Докато не започнах да чета книги на тази тема. Интересното, е че книгите идваха при мен по необикновен начин. Четях ги на най-обикновения си телефон. Телефона ми не е смартфон, не съм знаел че мога да чета книги на него , но всичко се подреди така, че прочетох доста книги. "Благодарността-начин на живот" на Луйз Хей беше една от първите. Знаех , че има Нещо Висше там, което е Първоизточника на всичко, но тази книга ми даде насока как да ползвам това знание. Ако в мен е имало пламъче, тази книга го превърна в неугасим пожар. Започнах да благодаря за всичко. Чувствах промяна. Огромен мир и покой. Любов към всичко. Един ден ми хрумна да създам в нета място събиращо благодарността на хората и създадох "Аз съм благодарен". Пак от обикновения ми телефон. Хората в страничката се множаха и споделяха своята благодарност в нея, но паралелно аз все повече и повече исках да опозная тази Висша Сила. Исках да разбера личността й, за да я обикна, както тя обича мен. Исках да знам повече, исках аз и Тя да сме едно.
Посещавам евангелска църква от 12-13 годишен. Бог за когото говореха там, беше създал вселената, а Луйз Хей ме учеше да благодаря на вселената. Да благодаря на творението, а не на Твореца. Разбирах тази разлика, но си мислех че имената може би нямат значение. Ходех на проповедите, четях Божието Слово, четях и книгите подобни на "Тайната". В Библията, четях че Бог е личност отделна от творението, но също така и присъстваща навсякъде в пространството. В нея се даваше пълна характеристика на Бога. Докато в "Тайната" и други подобни книги пишеше, че всичко зависи от мен. Че аз съм този дето диктува правилата и мога да имам всичко. Говореше се за някаква сила, но не се разкриваше нейната личност. Вселената ме обича и ще ми даде всичко което ми е нужно. Това го казва и Библията- Бог ме обича, и ще снабди всяка моя нужда. Кога? Когато Го почитам, когато Го обичам и спазвам съветите Му за добър живот. Повечето хора мислят, че християнството е създадено за да манипулира хората. Че християните са хора без воля и свобода. Че са скучни и не се развиват. Това е лъжа на сатаната. Другата личност която въобще не се споменава в книгите за постигане на щастлив живот. "Тайната" беше приятна за четене, оставяща ме аз да си бъда шеф. А Библията беше трудно четиво. В един момент буквално блокирах. Имах нужда от помощ! Кое беше онова Добро което търся цял живот?  Библията ме учеше, ако имам нужда от помощ да седна и да се моля. Направих го. Молих се на Бог, ако ме чува и е личност да ме привлече при себе си за да разбера кое е правилния начин за достъп до Него. Седмица след седмица Бог ме издигна в църквата. Обичам да пея. Харесвам поп фолка и мечтаех за кариера. Една неделя пастора ме помоли да участвам в хвалението. Бог знаеше, че обичам да пея и ми даваше трибуна за това. От както пея всяка неделя на събиранията ни се чувствам по-пълноценен. И вече не мечтая за кариера. Пеенето за Бог напълно ме удовлетворява.
Бях само аз по-млад в църквата. Дойде проект в който се събраха млади хора и започнахме младежките събирания. Бог действа там. Сплотяваме се, има божията любов между нас. Така се случва, че аз водя групата-като най-голям и запознат с Библията. За месец Бог от Библията направи за мен повече, отколкото вселената от "Тайната". Бог ме учи да вярвам в него и да го обичам , не иска нищо сложно от мен, обича ме и ми дава нужното на времето му. Докато "Тайната" ме учи да вярвам в себе си, да си пожелая каквото искам и ще е мое, да ценя повече хляба и рибата, отколкото Онзи дето ги дава. Търсил съм Висшето Добро цял живот, не може то да се е намирало в мен и да си е мълчало. Не може то да е създало света. В мен има божественост, но тя е само прашинка от Бога. Не можех да повярвам в себе си. Сега вярвам в себе си въз основа на вярата ми в Бог! Днес Бог всеки ден ме променя! Тайната представя част от Бог, но много малка част от него. Нещата в нея са абсолютно верни, но доста важни, основни неща липсват. Освен това с Бог е по-лесно. Има сила в думите ни, има сила в мислите ни, има и отражение от действията ни. Не може да си мразил , да си крадял и лъгал и да искаш добро за живота си. Бог от Библията предлага незабавно очистване на тези влияния и свобода за живот без тях. Накрая за благодарността. Тя губи смисъл, ако не съществува Доброто. Ако то е факт обаче, всяка благодарност трябва да бъде отправена към Него, защото всичко е от Него! В този смисъл: благодарим ли на който трябва? Моя опит е такъв. Не съм се чувствал по-жив от сегашния момент в живота ми. Зная мнението на повечето хора за Бог и религиите. Аз не искам да ви убедя в нищо. Не желая да ви променям. Христо ме покани да споделя нещо, и го правя. Ако то ви накара да се замислите, ще се радвам. Ако ме осъдите и етикетирате с етикета "сектант", ще се моля да не ви се връща, защото нали "Вселената ни връща всичко което кажем, направим и мислим".
С последните си думи искам да ви призова да търсите хубавите неща и да сте благодарни за тях. Както казах има сила в нас. Как я ползваме? Благодарността отключва тази сила за добро, но не благодарността а Бог е важният! Имаме и свободна воля дали да приемем Бога, но тя кове живота ни както тук на земята, така и за вечността! Избора е наш!