Puissance & Gloire - Vladimir Cosma

Песента „Сила и слава“(Puissance et gloire), която се изпълнява от Léonard Herbert е моят фаворит за песен, мелодия и т.н. ... от известния филми на ‘80-те години: Шатовалон(Châteauvallon ). Хората, които са били или са близки до мен знаят, че тази мелодия ми е любима и дори телефона ми така звъни!




Музиката е композирана от Владимир Козма(Vladimir Cosma) (благодарения на неговото камерно изпълнение се радвам днес на живота и мога да го слушам без ограничения), а текстът на песента е написан от Vline Buggy (Въпреки, че повечето автори на песни са неизвестни, някой са успели и обществото ги е забелязало. От тях Vline Buggy е спечелила мястото си във френската песен. Въпреки това, много хора не са наясно, че зад това известно име, се крие една прекрасна жена. И аз дори не знаех. Едва когато започнах да издирвам информация за това, кой е изпълнителя, композитора и текстописеца на песента разбрах тези подробности.)

Владимир Козма е роден в Румъния на 13.04.1940г. в семейство на потомствени музиканти, но живее във Франция. Той е цигулар, диригент, композитор. През 1963г продължава музикалното си образование в Националната музикална консерватория в Париж. Там той открива своята страст към филмовата музика, както и към всички форми на популярната музика.

 И в този ред на мисли, му благодаря за това, че е създал тази невероятна мелодия за  филма Шатовалон... Но признавам си, камерното изпълнение е много по-докосващо. Вдъхновява си ме.